Detta ska jag göra! Det är min uppgift!

MOGI har en tävling på sin blogg där det gäller att berätta om vad Du tänker göra 2008 för miljön. Äntligen en tävling i min smak! Den är som gjuten för mig! So here we go!:


Jag tycker att jag ska utses som vinnaren av tävlingen. För 2 månader sen såg jag en film i skolan som handlade om miljön och var vi är på väg i vår utveckling. Dem sakerna jag såg var helt otroliga! Det som jag tog åt mig mest var polarisen. Vi fick se bilder på den som den såg ut för 40 år sedan och hur den ser ut nu. Det var helt galet! Bilderna var totala motstter!


Jag frågade om vad jag kunde göra för att göra min insats och jag tog åt mig råden och har följt dem sen dess. Tips på enkla saker vi enkel kan göra är:


♣ Byta ut dina vanliga glödlampor mot lågenergi lampor.
♣ Flytta ditt kylskåp 10 cm från väggen.
♣ Inte låta TVn stå på standby läge. Utan stänga av den på knappen på TVn.
♣ Värna om vattnet. Låt det inte stå och rinn i onödan. Duscha någon minut mindre och diska inte under rinnande vatten. 
♣ Sälj bilen om du bor i stan och börja åk buss istället. Du får så mycket pengar över som du kan göra annat för. Om du inte bor i stan, skaffa en miljöbil istället.
♣ Dra ut sladden till plattången, laddaren eller brödrosten. Även fast prylen inte är på drar den fortfarande ström. 

 Lägg märke till en sak. Detta är inte svåra saker att fixa. Alla saker gör så att du kommer få mycket pengar över varje månad. Jag har gjort dem, då kan även du göra det. Jag försöker få min familj att ändra sig och även dem är på bättringsvägen. 

Tack MOGI för att du fixar denna tävlingen. Nu fick jag även sagt min åsikt om det hela. 

/Sisterhoodfashion 


Kommentarer
Postat av: ellenh

jag hade glömt hela outfits tävlingen , vi får nu se hur det blir jag meddelar när den blir av :) kram och förlåt :)

2008-01-03 @ 18:15:37
URL: http://ellenh.blogg.se
Postat av: Amanda

Bra tips där! Och kul att du såg på mig på Gekås, firade nyår i Varberg så vi åkte en sväng dit. Du skulle ju ha hälsat, hade vart kul att prata lite! =)

2008-01-03 @ 19:25:47
URL: http://shoppingbloggen.com
Postat av: Helena

GRATTIS på 1-års dagen, tänk vad fort tiden går när man har trevligt :)

2008-01-03 @ 21:36:16
URL: http://www.tindrasgarderob.blogg.se
Postat av: amanda

SVAR: vadå? Jag svarar på frågorna i ett inlägg senare :)

2008-01-03 @ 21:51:14
URL: http://tjoppes.blogg.se
Postat av: lina

Wow. Detta var chockerande hur mycket av dessa saker som jag gör. Fy vad jag skäms! Nu ska jag genast gå och dra ut onödiga saker ut eluttaget. Du har mitt ord på att jag ska bättra mig. Allt för miljön!

2008-01-04 @ 00:24:39
URL: http://linan.tjejsajten.se
Postat av: ija

Bra gjort tjejen!

2008-01-04 @ 10:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0