Overlines.

Idag hade jag och min So lärare en debatt om min Chanell väska, han frågade om jag blev lyckligare av den. Mitt svar var: Inte lyckligare gladare! Lycka är ju trots allt att vara med sin familj, att veta att vi har mat på bordet och tak över huvudet.
 
Han tyckte att vi i Sverige inte uppskattade dem sakerna längre, jag kan hålla med till viss del. Men samtidigt, vi ska ju låta bli att köpa en sak bara för att dem på andra sidan jordklotet inte skulle bli glada av den prylen vi köper. Han menade att dem inte skulle bli gladare om vi gav alla en Chanellväska där nere. Dem hade blivit gladare för t.ex. mat.

Men jag har ju redan mat, jag har redan tak över huvudet, jag har redan en familj som älskar mig och som jag älskar väldigt mycket tillbaks. Kan inte jag då få köpa den där väskan som jag har sparat ihop till?


Vad är eran åsikt?

Kommentarer
Postat av: jag

Jag håller med dig, iallafall delvis. För om man alltid levde i överflöd och kunde köpa det man ville ha hade man ju inte kunnat känna att man blev speciellt glad för en sak. Men om man som du köper en grej som man verkligen vill ha och dessutom själv spara ihop till den tycker jag att man är värd det. Självklart ska man inte glömma att det finns personer över hela jorden som har det sämre ställt och även skänka dem något ibland. Så tycker jag!

2008-02-06 @ 21:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0