Skärpning!

Nu ska jag berätta anledningen till att jag inte bloggar lika mycket längre. Läs och ta åt er eller klicka på det röda krysset i hörnet.

Det har blivit en sån j*vla dålig stämmning bland bloggarna på sistone! Var och varannan blogg man går in på skriver samma sak- Hur dåligt dem mår av alla elaka/onödiga/patetiska (you name it) komentarerna dem får.

Sen när fick en person lov att ta sig rätten till att: dra förhastade slutsatser och säga att 2 unga människor som har ett barn tillsammans har gjort slut för att den ena varit otrogen?

Sen när fick en person lov att ta sig rätten till att: säga att någon har tagit kokain utan någon som helst anledning?

Sen när fick en person lov att ta sig rätten till att: Säga hur ful en outfit var, har man inte på sig det man tycker är snyggt?

Sen när fick en person ta sig rätten till att: Säga att en annan person har anorexia?

Sen när fick en person ta sig rätten till att: Skoja om en tjejs liv som man ser tydligt inte mår bra?

Sen när fick en person ta sig rätten till att: Anklaga en annan person för bedrägeri utan att dem vet en hel bakgrund?

Förfan brudar! Ska vi verkligen hålla på så här? Vissa männsikor har tillochmed tagit bort/slutat bloggat av den anledningen att dem inte klarar av alla elaka komenatarer. Deras självförtroende trappas ner dag för dag. Hör ni inte hur brutalt det låter???  Det är för fan sjukt! sjukt! Men det är trots allt inte det värsta, det värsta är att vi läsare inte ens registrerar sånt längre. Vi uppfattar inte ens vad som håller på. Vi tänker inte på hur ledsen bloggägaren blir när hon läser komentaren/komentarerna. Det gör oss inte till mobbare för det men vi gör heller ingenting åt det.

Bara för att man sitter bakom en data betyder inte det att man kan bete sig hursom helst! Förstår ingen det? Jag tror att det kommer bli så att fler och fler bloggar lägger ner av anledningen till alla elaka komentarer. Jag tror inte att vi har förstått hur mycket skada detta tar men snälla, när ni läser detta, tänk efter, hur hade det varit om det var du som skulle läsa dessa komentarer om hur patetiskt ditt liv var?

Ni som inte skriver dessa nasty komentarerna, ni ska ju absolut inte ta till er det. Bara tänka er in i deras sits nästa gång ni ser en taskig komentar utan att reagera över den.

Det har gått förlångt tjejer! Jag tror ni vet det med!


Har du mycket ilska inom dig? skriv vad du vill här. Ingen tar åt sig det endå. följ bra reglerna!
/Sisterhoodfashion

Kommentarer
Postat av: amanda

För fan säger jag bara! Dom som sitter och kommenterar sånt kan inte ha nåt liv. Tack för att du länkade till mig, det visar att du bryr dig.

2007-12-13 @ 19:39:08
URL: http://tjoppes.blogg.se
Postat av: Elin

Nu ser jag hela :)

2007-12-13 @ 20:36:50
URL: http://stalltjejer.blogg.se
Postat av: nicolina

håller med dig verkligen :) saker som sägs här skulle man aldrig komma på tanken att säga till någon öga mot öga

2007-12-13 @ 21:26:51
URL: http://nicolinae.blogg.se
Postat av: jag

Elaka människor finns det överallt, nätet är bara ytterligare en kanal för dessa människor at sprida sin skit. Tyvärr är det bara en liten del som är elaka men få som reagerar och bryr sig!

2007-12-13 @ 22:32:42
Postat av: Malin

nu först funkade det men hela dagen igår var smma sak.. fast inte på någon annan blogg..

2007-12-14 @ 08:57:54
URL: http://minnan.blogg.se
Postat av: Anonym

jo jag håller med, det är lite tråkigt =/

2007-12-14 @ 09:45:45
URL: http://metrobloggen.se/linder
Postat av: ulrika

Jag avskyr när folk skriver elaka saker. Det är bara så ONÖDIGT!

2007-12-14 @ 10:11:49
URL: http://colorelle.blogg.se
Postat av: Josefine

Jag håller med dig, vissa människor förstör verkligen. Som tur är känner jag ändå att det bara är ett fåtal idioter som gör det, vi normala bloggare håller i alla fall ihop vilket känns bra.

2007-12-14 @ 17:29:37
URL: http://pinkgrapefruit.blogg.se
Postat av: Tina

Så Emelie har varit otrogen då?

2007-12-14 @ 23:45:51
Postat av: Tina

oj, läste inte hela =$ tyst på mig nu.

2007-12-14 @ 23:47:08
Postat av: gallon.blogg.se

står på din sida, man blir ju helt förskräckt över vad folk skriver till varandra.. Att man orkar/vill/kan spotta ur sig så mycket skitsnack..

2007-12-15 @ 10:31:59
URL: http://gallon.blogg.se
Postat av: Carolina

Vet ni vad jag har tänkt på? Att om någon skriver något elakt i någons blogg så uppger dom aldrig sitt namn eller bloggadress? Sedan kanske man inte alltid tycker att någons outfit är snygg, och då tycker jag att man kan säga. Men säg för fan vem du är (alltså inte menat till dig som driver denna blogg haha). SNÄLLA BLOGGARE, BEHAVE!

2007-12-15 @ 12:56:54
URL: http://melikey.blogg.se
Postat av: Anette

Hej.
Jag försöker lära min dotter att det hon inte vågar säga,det ska hon inte heller skriva...
Hon är 12 och de skriver mycket...ibland så blir man helt paff!
samma sak borde gälla för vuxna...skriv bara det du vågar stå för!!
Ha en bra kväll!!
/Anette

2007-12-15 @ 19:55:26
URL: http://johantonsmamma.blogg.se
Postat av: jen

Jag håller med. Jag är ny i blogglivet men jag kan bara säga att de som sitter och skriver kommentarer som de du visade där uppe: de personerna måste helt enkelt säga saker som sårar för att de själva inte har vett i huvudet och kanske helt enkelt ser sig själva som världens bästa och snyggaste osv. Sedan måste jag tillägga att det är ju väldigt moget att skriva såna saker på nätet. Man kan ju undra om de ens vågar öppna munnen och säga något liknande öga mot öga? Att dra slutsater om varför saker har hänt i personers liv som de inte har en aning om, det att
se andra ur en dålig synvinkel och tro att alla är så misslyckade..Till de som skriver otrevliga och spydiga kommentarer säger jag bara: hitta en annan syssla än att läsa bloggar, gå ut och möt den riktiga världen med riktiga människor och se hur ovälkommen du blir..då kanske du inser ett och annat.

Vi kommenterar ju för att visa intresse, inte för att få folk att må dåligt! Jag håller med, Skärpning!!

2007-12-16 @ 05:24:09
URL: http://jameson.blogg.se
Postat av: Din bästa vän <3

hej, du...du vet kläningen på Gina Tricot..vad kan jag ha till den...asså leggings, inget, strumpbyxor? vad tycker du?

2007-12-17 @ 22:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0