Låt mig vara den jag är!

Ibland blir jag arg, det händer inte så ofta att jag blir arg på riktigt. Men nu är jag det!

Det är så här: På min skola är det så att om man inte bara har Gina Tricot kläder blandat med H&M så är man konstig, Då måste andra fälla små onödiga komentarer om vad man har på sig. En hög viskning till sin kompis, en taskig komentar eller blickar som säger:
-Vad har du på dig?

(Jag och min kompis ser inte ut som alla andra. Vi har bojkottat GT nu eftersom alla på våran skola köper kläder där! Jag menar inte 25% eller 50% utan jag menar 90% av alla tjejer. Ni förstår att man inte känner sig särskilt unik)

För en vecka sen när jag var och skulle köpa mjölk hade jag mina glittriga skor på mig,framför mig i kön står en tjej som kallade mig namn när jag var yngre helt utan anledning. Först vänder sig hon om och kollar på mina skor med en blick som typ: Vad har du på dig? sedan vänder hon sig till sin mamma och viskar högt: Kolla på hennes skor mamma, då vänder hennes mamma sig om och glor på mig!

Borde inte äldre veta bättre? Detta gjorde mig så jäkla arg! Ska man inte få lov att se ut som man vill bara för att andra inte har det på sig? Jag köpte dem skorna för att jag tyckte dem var fina! Ska inte jag få lova att ha dem utan någon viskar, ger mig blickar eller ska säga en lustig komentar!?

Idag i skolan hade jag på mig mina silverleggings, En och samma person försökte göra sig lustig över mig 5 ggr då han upprepade samma sak:
-Vafan har du på benen? Sista gången blev jag riktigt sur och sa till honom med lugn ton att jag hade fattat hans poäng och han inte alls var så rolig som han trodde han var! Andra komentarer som jag har fått idag är:
-Du ser ut som en jävla alien! -Varför har du inte på dig normala kläder? mm

Varför ska jag behöva ta dessa komentarer? Jag tar oftast inte åt mig vad andra tycker, men har dem inget hyffs? Jag hade ju inte tagit på mig kläderna om jag inte tyckt om dem!?

Samtidigt som dessa komentarer pågår har jag endå platsen på min skola som "stilförebild" Men jag kan väl tänka mig att dem som säger komentarer om mina kläder är väl egentligen dem som önskar att dem hade mina kläder! Det brukar ju oftast vara så! eller hur!? ;) =)

/Sisterhoodfashion 


Kommentarer
Postat av: Jag

Sånt är bara så himla trist. Det har varit så jämt och man hade verkligen hoppats att sån skit skulle ha upphört för länge sedan. Tycker du var duktig och smart som svarade killen på det viset. Och dom i affären skulle du bara stirrat rakt på, gett dom ett rart leende och frågat om det var något de undrade över eftersom dom tittade på dig... Blir så sur och förstår att du blir lessen även om man oftast inte tar åt sig. All heder åt dig som dock vågar ha en annan (och finare) klädstil! Kram/I like your work!

2007-09-26 @ 19:00:08
Postat av: Linn

Jag: Du förstår nog inte hur mycket en sån här komentar betyder för mig!? Jag vill ju ha min egen stil och kommer verkligen inte ändra på den heller bara för att dem säger massa saker, därför är det bara onödigt från deras sida! <3

2007-09-26 @ 21:18:52
URL: http://sisterhoodfashion.blogg.se
Postat av: Helena

Sådär är det alltid i skolan. Man får försöka stå över det där, men jag vet det är jättesvårt!

2007-09-26 @ 21:35:25
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Helena

Håll ut! Kram och natti, natti!

2007-09-26 @ 22:04:05
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: paulina mikaéla.

Herregud vilken tråkig skola du verkar har. Tråkiga människor iallafall. Du har skitball stil ju!

2007-09-26 @ 23:40:42
URL: http://colaburk.blogg.se
Postat av: Åsa

den jääävel som sårar dig!! stå för vem du är och skit i andra, vem fan vill vara som dem? Ärligt? Du är cool (men skiiit dryg ibland) I love u!

2007-09-27 @ 01:10:36
URL: http://honsomler.tjejsajten.se
Postat av: Linn

Gud vad glad jag blir när jag läder era komentarer! Tack! <3

2007-09-27 @ 18:06:21
URL: http://sisterhoodfashion.blogg.se
Postat av: Agnes

sånt är trist när folk bara håller på..har dom inte något snällt att säga så kan dom vara tysta! det är bra att du inte bryr dig för mycket om det.... strunta bara i dom :D
<3

2007-09-27 @ 19:07:03
URL: http://lovelymee.blogg.se
Postat av: amandaaaa

Är helt med dig!
Kan man inte få leva ett eget liv, men sin egna stil?!
amandaaaa ♥

2007-09-29 @ 17:06:11
URL: http://amandaslife.blogg.se/
Postat av: Linn

Tack alla! ♥

2007-09-29 @ 18:24:05
URL: http://sisterhoodfashion.blogg.se
Postat av: Lina

Stå på dig! Tycker du har en grymt häftig stil! :)

2007-09-29 @ 19:09:00
URL: http://liiiiiina.webblogg.se
Postat av: Lina

Hej! stå på dig tjejen. Skit i vad andra säger. Bara för dom inte vågar "sticka ut" , utan måste vara som alla andra!

2007-09-29 @ 19:31:41
URL: http://www.moonshield.blogg.se
Postat av: Lisa

,,,ja jag köper mina kläder på HM och GT (samr andra som peak, NK m.m) men iaf, jag köper det där pga av att jag tycker det är snyggt!
Tycker andra de me så bryr jag mig inte! Tycker alla ska få ha vad de vill, även vi som är som alla andra!
Vi behöver ej vara fegga kanske bara har allmän smak, alla kan ju inte tycka silver skor, stora kedjor, udda byxor m.m. är snyggt...
SKA VI RESPEKTERA ER FÅR NI RESPEKTERA OS "FEGA" MED ATT DET ÄR KANSKE DET VI VILL HA??!!!!

2007-09-29 @ 23:32:22
Postat av: Linn

Lisa: Jag snackade om min skola, inte om er andra, hur ska jag kunna veta vad som gäller på andra skolor? Jag utgår från min egen och där är det så att man köper det för att andra har det, Och hade inte du tyck att det var alls tråkigt om du hade kommit i en tröja som sedan 90% av din arbetsplats/skola också hade haft? Om ditt svar på den frågan är nej är du nog ganska ensam om det! <3

2007-09-30 @ 10:10:45
URL: http://sisterhoodfashion.blogg.se
Postat av: Maja

Förstår dig precis ! Skit i vad alla andra tycker och kör ditt egna race, de är bara avundsjuka fö de inte vågar eller har fömågan att kombinera ihop en snygg outfit.

2007-09-30 @ 10:38:47
URL: http://mamc.webblogg.se
Postat av: Maia

Jag fattar precis, men vad det jag sett av vad du har haft på dej tycker jag att du har en unik stil och verkligen vågar. Jag älskar dina kläder och skulle inte tacka nej till din garderob. Och hur roligt är det att köpa något på gina där kläderna finns i 100 olika färger och 30 stycken i samma storlek så att alla går omkring i samma kläder. NEJ! De är mobbat!! Inte att ha på sig kläder som man trivs i! Jag ha inte ett enda plagg från gina och inte ett enda plagg från HM bara för att jag inte vill se ut som miss Svensson

2007-09-30 @ 12:05:05
Postat av: Amanda

Håller med dej! Så grymt onödigt att folk ska hålla på, men du har ju (till skillnad från dem tråkmånsarna) cool stil, så bry dig inte! Kram!

2007-09-30 @ 20:45:26
URL: http://diamanter.webblogg.se
Postat av: elin

Fula kommentarer och konstant hackande på andra är enbart avundsjuka och ett tecken på att personen i fråga inte mår bra med sig själv. Vi är alla olika och det gäller att respektera det åt båda led. Ett uttryck som har andvänts så mycket att det idag nästan tappat sitt värde; "behandla andra som du själv vill bli behandlad" men så sant som det är sagt! Ur mina ögon är människors olikheter en människas bästa egenskap, det är tack vare våra olikheter som vi kan sätta saker och ting i perspektiv, se saker ur nya vinklar och på så sätt växa som människor. Keep up the good work! Cool stil btw ;D

2007-10-02 @ 18:42:50
URL: http://diamanto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0